Billeder fra forskønnelsesdagen

Vi har haft en god forskønnelsesdag søndag 22. april 2018. Vejret var med os med solskin fra morgenstunden. Vi startede med fælles morgenkaffe og herefter gik vi i gang med dagens arbejde. Vi sluttede dagen med formandens veltilberedte grillpølser.

Se billeder fra dagen her.

Forskønnelsesdag 22. april 2018

DMI har lovet flot vejr til vores forskønnelsesdag søndag 22. april 2018.
Vi starter dagen kl. 10 med morgenkaffe ved det grønne område.
Grundejerforeningen er vært med rundstykker, ost, pålæg og smør. Medbring selv kaffen.

Efter morgenmad går vi i gang med at forskønne vores område.

Arbejdsplan:

  • Nedskæring af træer ud for skellet ved nr. 25.
  • Udjævning af jordbunken ved vores flisebelægning
  • Beskæring af træer ved stien rundt om det grønne areal.
  • Fræsning af stien til golfbanen ved nr. 16 og såning af græs.
  • Indsamling af papiraffald ved stamvejen.
  • Vi afslutter dagen med en velfortjent grillpølse samt øl og vand.

Medbring gerne nødvendige haveredskaber, herunder trillebør til transport af grene m.v. til vores Sankt Hans bål.

Vi glæder os til at se dig.

Bestyrelsen.

Referat af generalforsamling 2018

Dato: 6. marts 2018
Sted: Kolding Golf Club, Egtved Allé, 6000 Kolding
Deltagere: Hus nr. 1-3-5-9-11-13-15-17-19-21-23-27-28-30-31-32-33-35-37-43-45-47-49
55-57-59-61-65-77-79-81-85-91-93.
I alt 34 medlemmer.

Dagsorden
1. Valg af dirigent
2. Beretning v/formanden Lauge Gejl
3. Aflæggelse af regnskab v/kasserer Allan Knudsen.
4. Afstemning om indkomne forslag:
4a. Indkøb af hjertestarter til opsætning centralt i Sønderlunden
4b. Fjernelse af mos i plænen/beplantning/snerydning
4c. Klipning af hæk klipning af hæk mod yderkanterne af Sønderlunden (f.eks. Fælledvej,Ankeret, Sønderholmsvej m.m.)
5. Vedtagelse af budget og fastsættelse af kontingent
6. Valg til bestyrelse:
6a. Ernst Antonsen – modtager genvalg
6b. Mads Clausen – modtager ikke genvalg
7. Valg af bestyrelsessuppleanter
8. Valg af revisor og revisorsuppleant.
9. Eventuelt

Pkt. 1: Valg af dirigent
Bestyrelsen foreslog Erik Mikkelsen, som blev valgt.

Pkt. 2: Beretning v/formanden Lauge Gejl
Lauge Gejl afgav beretning, som kan læses på foreningens hjemmeside: sønderlunden.dk
Beretningen blev godkendt

Pkt. 3: Aflæggelse af regnskab v/kasserer Allan Knudsen.
Allan Knudsen gennemgik:
foreningens driftsregnskab 2017 og status pr. 31.12.2017.
vejfondens driftsregnskab 2017 og status pr. 31.12.2017.
Foreningens regnskaber blev godkendt.
Regnskaberne er udsendt sammen med indkaldelse til Generalforsamlingen

Pkt. 4: Afstemning om eventuelt indkomne forslag.
Alle forslag kan ses i sin helhed på hjemmesiden.
Pkt. 4 a:
Indkøb af hjertestarter til opsætning centralt i Sønderlunden
Forslaget stillet af tidligere nedsat hjertestarterudvalg bestående af:
Jens Arnoldsen nr. 85
Ellen Marie Petersen nr. 79
Ruth Jacobsen nr. 93
Forslaget blev diskuteret af forsamlingen med fordele og ulemper ved køb af hjertestarter. Forslaget gik til skriftlig afstemning.
For forslaget:     10 stemmer
Imod forslaget:  22 stemmer
Blanke:                2 stemmer

Pkt. 4b:
Forslag om fjernelse af mos i plænen, beplantning, snerydning
Forslagsstiller: Christian A. Andersen, nr. 36
Forslaget blev diskuteret af forsamlingen. Forslaget gik ikke til afstemning. Der blev henvist til reglerne i vedtægter, lokalplan og kommunens vinterregulativ.

Pkt. 4c:
Klipning af hæk mod yderkanterne af Sønderlunden (f.eks. Fælledvej, Ankeret, Sønderholmsvej m.m.)
Forslagsstiller:
Hanne og Jan, nr. 9
Gitte og Helton, nr. 11
Formanden gav udtryk for, at ansvaret for klipning af hæk ligger hos grundejerforeningen. Endvidere oplyste flere deltagere, at hækken trænger til at blive reetableret. Forslaget gik ikke til afstemning, men bestyrelsen tager fokus på klipning og reetablering af hækken og finder en løsning.

Pkt. 5: Vedtagelse af budget og fastsættelse af kontingent
Allan Knudsen gennemgik budget for foreningen samt vejfonden.
Kontingent 2018 udgør:
Til foreningen 2.000 kr. årligt
Til vejfonden 500 kr. årligt
Kontingent i alt 2.500 kr. årligt.
Kontingent og budgetterne blev godkendt.

Pkt. 6: Valg til bestyrelse:
Ernst Antonsen – modtog genvalg
Mads Clausen – modtog ikke genvalg og udtrådte af bestyrelsen
Carsten Christensen blev valgt
Bestyrelsen består herefter af:
Lauge Gejl, nr. 31
Allan Knudsen, nr. 61
Jørgen Damsgaard, nr. 59
Carsten Christensen nr. 91
Ernst Antonsen, nr. 47
Bestyrelsen konstituerer sig selv.

Pkt. 7: Valg af bestyrelsessuppleanter
Erik Mikkelsen, nr. 55 blev valgt
Jens Arnoldsen, nr. 85 blev valgt

Pkt. 8: Valg af revisor og revisorsuppleant
Revisor: Boye Pedersen, nr. 43 blev valgt
Suppleant: Bent Lykke nr. 65 blev valgt

Pkt. 9: Eventuelt
Punkter som blev debatteret:
Jens Arnoldsen foreslog, at der etableres chikane ud mod Sønderholmsvej for at begrænse knallerttrafikken.
Formanden oplyste, at man tidligere havde undersøgt dette. Det er meget problematisk at etablere chikaner, fordi der er så mange restriktioner. Overliggeren er, at det må man ikke.

Annie Christensen foreslog bestyrelsen, at der til foråret sås nyt græs ved gavlen ved nr. 91, hvor græsset er brændt af, da knallerten brændte.

Gitte Husted appellerede til, at der etableres bump på vejen i 3. etape. Flere bilister kører for stærkt. Formanden oplyste, at etablering af flere bump på vejen måske ikke er løsningen, men opfordrede i stedet til, at man påtaler kørslen for rette vedkommende.

Der var en bred diskussion om 2 forskønnelsedage var nok for at vedligeholde området tilfredsstillende (blomsterbede, ukrudt i fliser og ukrudt omkring æbletræer).

Jørgen Damsgaard opfordrede til, at man også skulle se det positive i vores område. Vores område fremstår rigtig flot, og vores gæster i området roser det meget.

Kolding, 8. marts 2018

Underskrevet af:

Allan Knudsen, ref.

Erik Mikkelsen, Dirigent

Lauge Gejl, formand

Formandens beretning på generalforsamling 2018

Beretning for 2017

Formandens beretning ved generalforsamlingen den 6. marts 2018.

2017 har været endnu et godt år for grundejerforeningen, og det har budt på mange forskellige aktiviteter og nye tiltag.

Med udgangspunkt i foreningens vedtægter/lokalplan har foreningens bestyrelse det klare formål at arbejde for foreningen bedste med den bemyndigelse, som generalforsamlingen har givet, samt inden for de givne økonomiske rammer.

Vi vil gerne byde ny tilflyttere velkomne, og håbe I falder til i vores lille ”oase”.

Sommer vedligehold:
Det er bestyrelsens opfattelse at Nørskov har løftet opgaven godt, med slåning af området ved søen 3 gange årligt, og 16 – 18 gange græsslåning i fællesområderne, samt opretning af områder der ikke er vedligeholdt.

Vinter vedligehold:
Bliver igangsat ved sne mere end 5 – 10 cm når det ligeledes bliver ryddet på offentlige veje, saltning sker ligeledes når der saltes andre offentlige steder.

Aktivitet:
Årets aktiviteter har været mangeartet, bestyrelsen har afholdt 5 møder, med gode input fra medlemmerne, og bliv endelig ved med det.

Miljøstationer:
Vi har fået påbud om mere sortering, med metal og hård plast, der også skal være tilgængeligt, vi har vurderet det kan blive i de samme rammer. Dog har vi en henstilling til at man IKKE sætter flasker ved siden af beholderne, (frost sprænges eller smadres til gene for andre).

Nye affalds stativer:
Der er varslet nye affaldsstativer i hele kommunen, og vi kommer med i 2019, så bestyrelsen vil komme med forslag til, en løsning der kommer til at understøtte en ensartet model, for alle grundejere.

Hundeskilte:
Vi har stadig udfordringer med besøgende i området der ikke kan læse vores skilte, håber vi kan hjælpe dem med at tyde hvad der står på skiltene, høfligt og ordentligt.

Bydelspuljen:
Har vi igen søgt til at få et fælles mødested ved søen, med en flisebelægning til vores bænkesæt, der gerne skulle blive brugt ved vores arrangementer, og vi har i fællesskab fået stor ros fra Kolding Kommune. Muligheden kunne være at vi får gjort noget ved hjørnerne op til stamvejen.

Sankthans:
Der har været afholdt midsommerfest i foreningen, hvor aftensmaden var klaret, samt skumfiduser til børn og barnlige sjæle, og vejeret taget i betragtning var der stor tilslutning, og vil blive gentaget i år.

Forskønnelses dage:
Der har været afholdt 2 forskønnelse/oprydningsdag, med stor tilslutning, der med rundstykker til at starte på, og den medbragte kaffe, det betragtes som en succes, og vil blive gentaget i 2018, med start i april

Til sidst har jeg tilbage at takke bestyrelsen for et godt samarbejde i det forløbne år. En tak skal der også sendes til dem der har bidraget med gode forlag, og endelig en tak til alle jer medlemmer, for uden jer havde vi ikke en forening.